با آنان بگو که با ما نیاز شنیدنشان نیست ....


دیر گاهیست که دستی بداندیش
دروازه کوتاه خانه ما را
                               نکوفته است .
در آیینه و مهتاب و بستر می نگریم
در دستهای یکدیگر می نگریم
و در وازه
ترانه آرامش انگیزش را
                              در سکوتی ممتد
                                                       مکرر می کند .
بدین گونه
زمزمه ای ملال آور را به سرودی دیگر گونه مبدل یافته ایم

بدین گونه
در سرزمین بی گانه یی که در آن
هر نگاه و هر لبخند
                           زندانی بود
لبخند و نگاهی آشنا یافته ایم

بدین گونه
بر خاک پوسیده ای که ابر پست 
                                          بر آن باریده است
پایگاهی پا بر جا یافته ایم ...

آسمان
بالای خانه
باد ها را تکرار می کند
باغچه از بهاری دیگر آبستن است
و زنبور کوچک
گل هر ساله را
در موسمی که باید
دیدار می کند .

من در تو نگاه می کنم در تو نفس میکشم
و زندگی
مرا تکرار می کند
به سان بهار
که آسمان را و علف را
و پاکی آسمان
در رگ من ادامه می یابد .

با آنان بگو که با ما
نیازی به شنیدنشان نیست .
با آنان بگو که با تو
مرا پروای دوزخ دیدار ایشان نیست
تا پرنده سنگین بال جادویی را که نغمه پرداز شبان گاه و بامداد ایشان است
بر شاخسار تازه روی خانه ما مگذاری .

در آیینه و مهتاب و بستر بنگریم
در دستهای یکدیگر بنگریم
تا در ترانه آرامش انگیزش را
در سرودی جاودان
مکرر کند .

تا نگاه ما
               نه در سکوتی پردرد
                نه در فریادی ممتد
که در بهاری پر جویبار و پر آفتاب
به ابدیت پیوندد ...

احمد شاملو
۱۳۳۸


                                                                                       آرزومند آرزوهای سبزتان
                                                                                       گلرخ


نظرات 7 + ارسال نظر
قاصدک سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:46 ق.ظ http://imaneyektanineabi.blogsky.com

من در تو نگاه می کنم در تو نفس میکشم
و زندگی
مرا تکرار می کند
به سان بهار
که آسمان را و علف را
و پاکی آسمان
در رگ من ادامه می یابد .

کلام دلنشین طنین من که آرامش بیکران رویاهای من است.
****************************************
دوستان عزیزم ، راستش خیلی دلمون می خواست که در مورد این اتفاقات چند روز به بیان مطالبی بپردازیم ولی احساس می کنم کلبه ما دور از کشمکشهای اجتماعی فقط طنین احساسات درونی ماست و برای همین به بیان همین احساسات بسنده می کنیم. شاید وقتی دیگر و مکانی دیگر که بر همه ماست اینگونه باشیم . سر فراز در ایرانی سر فراز و پاینده .......

احسان کیانفر سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:39 ق.ظ http://kianfar.blogspot.com

راستش من فکر کنم منظور شما به درگیریهای اخیر بوده..... هرچند الان که نظر قاصدک را خواندم فهمیدم بله!!!! از هرچه دوست دارید بنویسید. بیشتر از خودتان بگید تا همه بتوانند بهتر درک کنند این نوشته های زیبا را...

مردی از یکشنبه سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:28 ب.ظ http://godevil.persianblog.com

گلرخ عزیز نذار که کشمکشهای این چند روز این کبه ی قشنگ رو هم خراب کنه.منم همین کارو کردم.بهتره به بیان احساسات گمشده بپردازی و ما هم لذت ببریم تا مشکلات مارو شکست نده.خوشحال می شم وقتی می آی و به بلاگم سر می زنی.من از خوندن اشعارت لذت می برم.مخصوصا وقتی از شاملو می نویسی/می خواهم آب شوم در گستره ی افق.آنجا که دریا به آخر می رسد و آسمان آغاز می شود// همیشه پیروز همیشه عاشق.تا بعد...

پیام سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 01:45 ب.ظ http://rahgozrekhaste.blogspot.com

فقط سکوت ....

بابک سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:29 ب.ظ http://babakahoura.persianblog.com

سلام گلرخ جان امید وارم همیشه موفق باشی..راستی به ما هم لینک بده .دوستاره تو بابک

mahi dar khak چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:58 ق.ظ http://mahidarkhak.persianblog.com

دیر گاهیست که دستی بداندیش
دروازه کوتاه خانه ما را
نکوفته است .
cherA khodetoon o cheshm mizanin? :)

نسترن... چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:01 ب.ظ http://nastaranbashoma.persianblog.com

چه زلالید به سان آب....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد