:))


خوشحالم که باز این بلاگ اسکای راه افتاد .
اگرچه سرویس بلاگ اسکای خیلی بهتر از تهیه کنندگان دیگه هست ولی این تعطیلاتش خیلی آدم را خسته می کنه !

به هر حال امیدوارم که همیشه شــــــــــــــاد باشید .

انا لله و انا الیه راجعون


                     انا لله و انا الیه راجعون

گاهی اوقات میشه که آدم اشک توی چشمش جمع میشه ولی انگار اجازه نداره اشک بریزه . انگار اینقدر غمات بزرگ میشن که فقط باید سکوت کنی و چشمات رو ببندی . امروز خبر فوت ناگهانی دو دوست عزیز رو توی دانشگاه شنیدیم .
فروغ ـ خواهر دوست خوبمون ـ و روزبه ـ هم دانشگاهی همیشه شادمون ـ  که دوستان خوب من و قاصدک بودن . امروز توی این روز بارونی دلگیر روح این دو جوان پاک و معصوم به آسمانها رفت .
امیدوارم خداوند به بازماندگان این دو عزیز صبر عنایت کند و آنها را بیامرزد .
در اینجا لازم میدونیم فوت فروغ رو به برادرش مهدی دوست عزیزمون تسلیت بگیم و از خداوند برای او طلب صبر و بردباری داشته باشیم .
روحشان شاد باد

بابا طاهر


دلم بی وصل تو شادی مبیناد
بغیر  از  محنت   آزادی  مبیناد
خرآب آباد    دل  بی  مقدم  ته
الهی   هرگز  آبـــــادی   مبیناد
                                            بابا طاهر

دوستان عزیز سلام . من چند روزی مسافرت بودم . رفته بودم خرم آباد . جای همتون خالی مخصوصا قاصدک عزیزم . امیدوارم تعطیلات به شما خوش گذشته باشه و سال جدید سالی سرشار از موفقیت برای شما باشه .

آسمان زندگیتان ستاره باران
گلرخ

سفر خـــوش !


در دوردستها
                    در انتهای تنهائی من
                                                    ایستاده ای
                                                                     با سبدی یاس و ستاره
من به آرزوی تو
                      یاس و ستاره را
                                             سجــده می کنم.
                        
                                                                           به آرزوی آغوش تو



طنین دلم ، امیدوارم هر جا که هستی شاد باشی !
قـاصـــدک

صبر


یکی از بهترین آموخته های من از کوه که شاید بیش از هر مطلب دیگری توانسته در زندگی روزمره من مثمر به فایده واقع شود افزایش صبر و تحمل است .


ارتفاعات بین دشت برم و دشت ارژن 
در روز پس از حرکت دریاچهء پریـشــان باز در افق  از دور دیده می شود


صبری که راهگشای هزاران مشکل می باشد  چراکه فقط با صبر و دقت می توان تصمیمی درست و منطقی اتخاذ کرد . تصمیمی که صحیح و بر خواسته از بینش وسیع و همه جانبه نسبت به موضوع باشد و اینگونه بتوان به هدف رسید .
بارها شده است که در دوردستها هدفی در انتهای افق به دید رسیده است ولی برای رسیدن به همین هدف قابل رویت چندین ساعت سخت را پشت سر گذاشتم  و تنها پس از این ساعاتهاست که به هدف خود رسیده ام .

پاینده و آسمانی باشید
قاصدک


سلام به همــــه

 
اول از همه دلم می خواهد که در ابتدای اولین مطلب این سال آرزوی شادی و خوشبختی برای همه دوستانمان داشته  باشم و از همه مهمتر آرزوی شادی و سرشاری برای گلــرخ عزیزم .
باز هم امسال قسمت شد و من توانستم باز شروع بهـــار را در دل طبیعت بکر ایران زمین باشم ، سر زمین عشق ، تاریخ و حمـاسه .
من جاهای زیادی را تا به امروز گشتم و امسال هم با کمی خوش شانسی توانستم به استان همیشه سبز تاریخ و شعر ایران بروم . به استان فارس ...
به شهر بی شاهپور ، دخمه شاهپور ، معبد آناهیتا ، کتیبه های تنگ چوگان ، دشتهای ارژن و برم و دریاچه پریشان ... .
اگر اصفهان شاهکار و نگین عصر صفوی به حساب بیاید باید ایمان داشت که فارس مهد تمدنهای دوران هخامنشی ، ساسانی و اشکانیان است .
هر گوشه این منطقه نشانی از معماریهای خاص دورانهای یاد شده را به همراه دارد . در ارتفاعات قبل از دشت ارژن به کاروانسرایی رسیدیم به نام کاروانسرای سنگی که یادی از گذشته و گردی از تاریخ بر چهره داشت . نماهای سنگ با حجاریهای زیبا و حس گس فراموشی ....
 کیلومترها دور از حرکت متواتر اتومبیل ها و مسافرین در کنار چشمه ای سرد و گوارا و ایستاده با شبستانها ، حجره ها و اصطبلهای  پا برجــا .
ساکت و متروک ...

بعضی اوقات خیلی دلم تنگ میشد  مخصوصاً جاهایی که سرشار از زیبایی بود . جایی مثل آبشاری که به دریاچه ارژن میریخت . دلم همیشه کنار عزیز دلم بود ولی خوب این برنامه ها سختیهای زیادی داره که ...
مثلاً من الان کاملا صورتم سوخته چرا که آفتاب سوزانی بود و سرمای شبانه سخت و شرایط پیاده روی با کوله سنگین و بی آبی ...
شاید باورش سخت باشه ولی منطقه ای به این سر سبزی آب شرب بسیار کمی دارد و سر سبزی منطقه بیشتر نتیجه نزولات آسمانی ست علی الخصوص باران و نه وجود چشمه ها و آبریزگاههای طبیعی به گونهای که ما در مسیر تنها یک آبشار و کمتر از پنج چشمه داشتیم که در مقایسه با استانی مثل چهارمحال و بختیاری به شدت کم به نظر می آید .
ولی پوشش گیاهی زیبایی داشت . جنگلهای بلوط ، دشتهایی گل و لاله واژگون و بوته های اسفند .
حس قشنگی همراه دارم و امیدوارم که بتوانم در صورت امکان گوشه هایی از این حس را اینجا و سر فرصت بیان کنم  تا چه پیش آید و چه در نظر اوفتد .

باز هم از گلرخ عزیزم تشکر می کنم چرا که وجود او خیلی چیزها را برای من تغییر داده و خیلی از زیبائیها را افزون کرده  .
خودش می دونه و من باز هم می گم :
                                                   خیلی ت دوستت دارم !!!!!!!!
                                                                                            هنــــوز و برای همیشــــه .

پاینده باشید و عاشق
قاصدک

ما دو ...

        

ما دو ، دستادست

همه جا خود را در خانه خود می انگاریم

زیر درخت مهربان ، زیر آسمان سیاه  

زیر تمامی بام ها کنار آتش

در کوچه ی تهی در زل آفتاب

در چشمان مبهم جمعیت

کنار فرزانگان و دیوانگان

میان کودکان و کلانسالان .

عشق را نکته پوشیده ای نیست

ما آشکاری مطلقیم

عاشقان ، خود را در خانه ما می انگارند .

 

پل آلوار 

تولد


امروز
صبح رفته بودم پیاده روی کنار رودخونه . عجب صفایی داره . مرغهای دریایی سفید روی رودخونه و باد خنک بهاری و درختهای سرسبز و پل خواجو ...
قاصدک رفته مسافرت . رفته کازرون پل آناهیتا . امیدوارم بهش خوش بگذره .

راستی
۳ فروردین تولدمه  .
تولدم مبارک .